Od 21 listopada bieżącego roku wszystkie przedsiębiorstwa posiadające certyfikat PEFC zobowiązane są do przestrzegania przepisów, które w listopadzie 2008 roku zatwierdziła Rada PEFC.
Zgodnie z nowymi przepisami, dostępne są etykiety produktowe i poza-produktowe, wykorzystywane w celach promocyjnych.
Etykiety dostępne są w kilku wersjach: obramowanej, nie obramowanej, wertykalnej i horyzontalnej oraz w różnych opcjach kolorystycznych. Etykiety muszą spełniać wymogi PEFC dotyczące minimalnego rozmiaru etykiet. Należy również zachować wolną przestrzeń wokół etykiety.
Certyfikowani przedsiębiorcy mogą nadal korzystać z uproszczonej wersji oznakowania PEFC, składającej się z samego logo i numeru certyfikatu. Uproszczoną wersję można stosować na produkcie i poza produktem. Logo musi jednak spełniać wymogi PEFC dotyczące minimalnego rozmiaru.
Tak jak poprzednio, tylko certyfikowani przedsiębiorcy, posiadający ważną licencję na stosowanie logo PEFC, mogą posługiwać się logiem PEFC.
Certyfikowane przedsiębiorstwa mają także dostęp do pakietu narzędzi, ułatwiającego zrozumienie i właściwe stosowanie nowych przepisów PEFC.